KMV bude prodávat výrobce vod Toma. Vzniká potenciální příležitost pro Kofolu.
Karlovarské minerální vody (KMV) musí prodat výrobce vod Toma. Nařídil to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Rozhodnutí souvisí s letošní transakcí, v rámci které KMV koupila českou a slovenskou pobočku společnosti PepsiCo. Právě značka Toma doposud spadala pod skupinu PepsiCo. KMV s rozhodnutím antimonopolního úřadu souhlasí, transakci mezi KMV a PepsiCo již tak nic nebrání v cestě a je tímto v podstatě potvrzena. Zprávu dnes uvedly deníky MF Dnes a Hospodářské noviny.
Prodej značky Toma může být podle našeho názoru zajímavou příležitostí pro Kofolu. Již na listopadovém konferenčním hovoru management Kofoly naznačil, že situaci kolem transakce mezi KMV a PepsiCo monitoruje a nevyloučil případný zájem o aktiva nabídnutá k prodeji. Kofola by případnou akvizicí značky Toma výrazněji posílila své postavení v tuzemském segmentu vod, kde v současnosti se svojí značkou Rajec (se kterou Kofola dominuje na Slovensku) nezaujímá významnější tržní podíl.
Jan Raška, analytik, Fio banka, a.s.
Poslední zprávy
- Pražská burza klesala
30.04. 16:50 Fio - 3M v 1Q po skoro šedesáti letech snižuje dividendu
30.04. 16:39 Fio - Celosvětový růst spotřebitelských výdajů přispěl PayPalu v 1Q k 14% růstu celkového objemu transakcí
30.04. 15:54 Fio - Coca-Cola zveřejnila výsledky za 1Q a zvýšila výhled
30.04. 14:59 Fio - OMV v 1Q potěšil analytiky segmentem chemikálií a materiálů
30.04. 12:45 Fio